webinaropptak Ledersamtaler
Hvordan bli bedre på å gjennomføre "krevende" samtaler?
Ledersamtaler - hvordan bli bedre på å gjennomføre "krevende" samtaler
Som leder må du kunne håndtere mange forskjellige typer samtaler med dine medarbeidere. Det kan være coachende utviklingssamtaler, tilbakemeldinger, nødvendige samtaler, konfliktløsningssamtaler. Og det kan være krevende samtaler, gjerne i forbindelse med sykefravær.
Slike profesjonelle samtaler stiller krav til deg som leder i form av rammesetting, struktur, tydelig formidling av budskap, tillitsfull dialog og aktiv lytting for økt innsikt i den andre sine perspektiver. Hver samtale vil bidra til å sette sitt preg på relasjonen mellom deg og din medarbeider, og har et potensiale til å skape fremdrift, utvikling og forandring hvis godt gjennomført.
Du får svar på:
- Det relasjonelle i lederskapet og betydningen av ledersamtaler
- Hva kjennetegner en krevende samtale?
- Hvordan forberede, gjennomføre og følge opp en slik samtale?
Vi ønsker å gi deg økt kunnskap og større bevissthet knyttet til betydning og gjennomføring av krevende profesjonelle samtaler.
Vi ønsker å gi deg økt kunnskap og større bevissthet knyttet til betydning og gjennomføring av krevende profesjonelle samtaler.
Tone Bjærum
Seniorrådgiver hos AS3 Norge
.png)